Jak złożyć reklamację w DPD?
Jak złożyć reklamację w DPD?
Jeśli mimo naszego starannego pakowania otrzymałeś uszkodzoną paczkę lub produkt, to konieczne jest sporządzanie protokołu szkody i złożenie reklamacji u Przewoźnika. Jeśli to Ty - odbiorca paczki złożysz reklamację otrzymasz wyższe odszkodowanie. Przedstawiamy procedurę reklamacyjną krok po kroku.
A. Szkoda widoczna przy odbiorze paczki w obecności kuriera.
Dla szkód widocznych z zewnątrz konieczne jest spisanie protokołu szkody w dniu, w którym kurier doręczył przesyłkę!
-
1. Obejrzyj paczkę z zewnątrz przy kurierze.
-
2. Jeśli będziesz mieć zastrzeżenia do stanu paczki poproś, aby od razu kurier spisał protokół szkody.
-
3. Zrób zdjęcia uszkodzenia paczki oraz protokołu szkody.
-
4. Na stronie DPD wygeneruj i wyślij formularz reklamacyjny. Wypełnij wszystkie zaznaczone na czerwono pola. Dokładnie opisz zniszczenia/uszkodzenia towaru oraz sposób pakowania i zabezpieczenia produktów. Załącz wszystkie wymagane dokumenty, zazwyczaj są to: protokół szkody, skan faktury zakupu i podpisany formularz reklamacyjny. Zobacz pomocny schemat wypełniania formularza reklamacyjnego zobacz jak wypełnić.
-
5. Powiadom nas o zaistniałej sytuacji. Regularnie sprawdzaj swoją skrzynkę e-mail. Jeśli reklamacja została przyjęta przez DPD do rozpatrzenia, otrzymasz jej numer. Natomiast jeśli brakuje jakichś dokumentów i musisz je dostarczyć, DPD powiadomi Cię o tym wyłącznie drogą mailową.
B. Gdy kurier odjechał – szkoda zauważona jest po odbiorze paczki.
Zgłoszenia reklamacji dokonaj niezwłocznie po wykryciu uszkodzenia. Aby złożyć reklamacje on-line konieczne jest wypełnienie dwóch formularzy on-line.
-
1. Zadzwoń do kuriera i poproś, aby do Ciebie wrócił. Jeśli to niemożliwe, zgłoś reklamację on-line.
-
2. Zrób zdjęcia uszkodzonego towaru.
-
3. Na stronie DPD wypełnij elektroniczny protokół szkód i załącz wykonane zdjęcia. W formularzu zaznacz wszystkie zastosowane typy zabezpieczenia towaru, a nie tylko jedno. Zazwyczaj są to: folia bąbelkowa, karton, folia lub granulat/styropian. Protokół zostanie przesłany na podany w nim kontaktowy adres mail. Przesłany protokół zapisz na swoim komputerze/urządzeniu, będzie potrzebny w kolejnym kroku.
-
Przykład wypełnienia formularza szkody dot. typów zabezpieczenia wewnętrznego paczki
-
4. Na stronie DPD wypełnij, wygeneruj i wyślij formularz reklamacyjny. Wypełnij wszystkie zaznaczone na czerwono pola. Dokładnie opisz zniszczenia/uszkodzenia towaru oraz sposób pakowania i zabezpieczenia produktów. Wygeneruj formularz, a następnie go wydrukuj, podpisz i zeskanuj lub zrób zdjęcie, aby załączyć go wraz z protokołem szkody i fakturą zakupu w zgłoszeniu reklamacyjnym. Poniższa grafika przedstawia ten proces krok po kroku.
- powiekszany
-
5. Powiadom nas o zaistniałej sytuacji. Regularnie sprawdzaj swoją skrzynkę e-mail. Jeśli reklamacja została przyjęta do rozpatrzenia, otrzymasz jej numer. Natomiast jeśli brakuje jakichś dokumentów i musisz je dostarczyć, DPD powiadomi Cię o tym wyłącznie drogą mailową. Czas rozpatrzenia reklamacji liczy się od dnia złożenia/wysłania kompletnego formularza reklamacyjnego (czyli przesłania wszystkich potrzebnych dokumentów)
FAQ – najczęstsze pytania
Pyt.: Jak długo przewoźnik DPD będzie rozpatrywać moją reklamację?
Odp.: Maksymalny termin na wydanie decyzji do kompletnie zgłoszonej reklamacji wynosi 30 dni. Zwróć uwagę: czas rozpatrzenia reklamacji liczy się od dnia złożenia/wysłania kompletnego formularza reklamacyjnego (czyli przesłania wszystkich potrzebnych dokumentów).
Pyt.: Czy Alpha Dan Dekoracje może złożyć reklamację w moim imieniu ?
Odp. : Nie. Alpha Dan Dekoracje nie może złożyć reklamacji jako odbiorca. Możemy złożyć reklamację jako nadawca paczki. Jednak jest to niekorzystne dla odbiorcy paczki ze względu na uzyskanie niższej kwoty odszkodowania.
Pyt. : Jakie kwoty netto czy brutto mam wpisywać w formularzu?
Odp.: Nie jest to napisane wprost, ale DPD oczekuje wpisania wartości netto zniszczonych produktów.
Pyt.: Moja reklamacja została rozpatrzona negatywnie - co teraz?
Odp.: W takim przypadku należy odwołać się od tej decyzji. Ponownie wypełnij formularz reklamacyjny w polu „powód zgłoszenia” wybierz ”Odwołanie od reklamacji”. W części „opis” ustosunkuj się do powodu odrzucenia reklamacji.
Więcej informacji dotyczących reklamacji można znaleźć na stronie DPD.