Producenci
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Jak złożyć reklamację w DPD?

Jak złożyć reklamację w DPD?

Jeśli mimo naszego starannego pakowania otrzymałeś uszkodzoną paczkę lub produkt, to konieczne jest sporządzanie protokołu szkody i złożenie reklamacji u Przewoźnika. Jeśli to Ty - odbiorca paczki złożysz reklamację otrzymasz wyższe odszkodowanie. Przedstawiamy procedurę reklamacyjną krok po kroku.

A. Szkoda widoczna przy odbiorze paczki w obecności kuriera.

Dla szkód widocznych z zewnątrz konieczne jest spisanie protokołu szkody w dniu, w którym kurier doręczył przesyłkę!

  1. 1. Obejrzyj paczkę z zewnątrz przy kurierze.
  2. 2. Jeśli będziesz mieć zastrzeżenia do stanu paczki poproś, aby od razu kurier spisał protokół szkody.
  3. 3. Zrób zdjęcia uszkodzenia paczki oraz protokołu szkody.
  4. 4. Na stronie DPD wygeneruj i wyślij formularz reklamacyjny. Wypełnij wszystkie zaznaczone na czerwono pola. Dokładnie opisz zniszczenia/uszkodzenia towaru oraz sposób pakowania i zabezpieczenia produktów. Załącz wszystkie wymagane dokumenty, zazwyczaj są to: protokół szkody, skan faktury zakupu i podpisany formularz reklamacyjny. Zobacz pomocny schemat wypełniania formularza reklamacyjnego zobacz jak wypełnić.
  5. 5. Powiadom nas o zaistniałej sytuacji. Regularnie sprawdzaj swoją skrzynkę e-mail. Jeśli reklamacja została przyjęta przez DPD do rozpatrzenia, otrzymasz jej numer. Natomiast jeśli brakuje jakichś dokumentów i musisz je dostarczyć, DPD powiadomi Cię o tym wyłącznie drogą mailową.

B. Gdy kurier odjechał – szkoda zauważona jest po odbiorze paczki.

Zgłoszenia reklamacji dokonaj niezwłocznie po wykryciu uszkodzenia. Aby złożyć reklamacje on-line konieczne jest wypełnienie dwóch formularzy on-line.

  1. 1. Zadzwoń do kuriera i poproś, aby do Ciebie wrócił. Jeśli to niemożliwe, zgłoś reklamację on-line.
  2. 2. Zrób zdjęcia uszkodzonego towaru.
  3. 3. Na stronie DPD wypełnij elektroniczny protokół szkód i załącz wykonane zdjęcia. W formularzu zaznacz wszystkie zastosowane typy zabezpieczenia towaru, a nie tylko jedno. Zazwyczaj są to: folia bąbelkowa, karton, folia lub granulat/styropian. Protokół zostanie przesłany na podany w nim kontaktowy adres mail. Przesłany protokół zapisz na swoim komputerze/urządzeniu, będzie potrzebny w kolejnym kroku.
  4. Przykład wypełnienia formularza szkody dot. typów zabezpieczenia wewnętrznego paczki
  5. 4. Na stronie DPD wypełnij, wygeneruj i wyślij formularz reklamacyjny. Wypełnij wszystkie zaznaczone na czerwono pola. Dokładnie opisz zniszczenia/uszkodzenia towaru oraz sposób pakowania i zabezpieczenia produktów. Wygeneruj formularz, a następnie go wydrukuj, podpisz i zeskanuj lub zrób zdjęcie, aby załączyć go wraz z protokołem szkody i fakturą zakupu w zgłoszeniu reklamacyjnym. Poniższa grafika przedstawia ten proces krok po kroku.
  6. powiekszany
  7. 5. Powiadom nas o zaistniałej sytuacji. Regularnie sprawdzaj swoją skrzynkę e-mail. Jeśli reklamacja została przyjęta do rozpatrzenia, otrzymasz jej numer. Natomiast jeśli brakuje jakichś dokumentów i musisz je dostarczyć, DPD powiadomi Cię o tym wyłącznie drogą mailową. Czas rozpatrzenia reklamacji liczy się od dnia złożenia/wysłania kompletnego formularza reklamacyjnego (czyli przesłania wszystkich potrzebnych dokumentów)

FAQ – najczęstsze pytania

Pyt.: Jak długo przewoźnik DPD będzie rozpatrywać moją reklamację?
Odp.: Maksymalny termin na wydanie decyzji do kompletnie zgłoszonej reklamacji wynosi 30 dni. Zwróć uwagę: czas rozpatrzenia reklamacji liczy się od dnia złożenia/wysłania kompletnego formularza reklamacyjnego (czyli przesłania wszystkich potrzebnych dokumentów).

Pyt.: Czy Alpha Dan Dekoracje może złożyć reklamację w moim imieniu ?
Odp. : Nie. Alpha Dan Dekoracje nie może złożyć reklamacji jako odbiorca. Możemy złożyć reklamację jako nadawca paczki. Jednak jest to niekorzystne dla odbiorcy paczki ze względu na uzyskanie niższej kwoty odszkodowania.

Pyt. : Jakie kwoty netto czy brutto mam wpisywać w formularzu?
Odp.: Nie jest to napisane wprost, ale DPD oczekuje wpisania wartości netto zniszczonych produktów.

Pyt.: Moja reklamacja została rozpatrzona negatywnie - co teraz?
Odp.: W takim przypadku należy odwołać się od tej decyzji. Ponownie wypełnij formularz reklamacyjny w polu „powód zgłoszenia” wybierz ”Odwołanie od reklamacji”. W części „opis” ustosunkuj się do powodu odrzucenia reklamacji.

Więcej informacji dotyczących reklamacji można znaleźć na stronie DPD.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl